maandag 13 april 2015

Elke maandag is Blauwe Maandag

2015 is al bijna drie en een halve maand bezig en van discipline of motivatie of iets van dergelijke aard valt niet te spreken. In de verste verte niet.
De resultaten van afgelopen toetsweek zijn matig te noemen. Mobielgebruik zou eigenlijk gereduceerd moeten worden tot heel wat minder nutteloze minuten uren dagen. Ik zou eigenlijk meer moeten slapen. Ik zou eigenlijk minder geld uit moeten geven. Ik zou eigenlijk naar de kapper moeten gaan om al mijn haar eraf te knippen en ik zou nederlandstoetsen moeten maken zoals het iemand die beweert ervan te houden betaamt.
Ik zou mijn taal moeten kuisen en liever moeten zijn voor de mensen in Kippenhok Oevermans.

Nu wil ik zeker niet zeggen dat ik een ongelukkig mens ben dat zwelgt in zelfmedelijden en rondzwemt in baden vol onhaalbare doelen.( Laten we het niet hebben over dergelijke weddenschappen over wekelijkse blogverhalen. En ook niet dat ik er vol van overtuigd was dat dat me zeker wel zou lukken met de juiste dosis doorzettingsvermogen.)
Het is april en morgen wordt het twintig graden. De toetsweek is voorbij. Over twee weken is het meivakantie en ga ik met een berg meisjes de Veluwe onveilig maken, af laten branden, geluidsoverlast bezorgen en dergelijke kampeerdingen. Ik lees De Majoor en mevrouw Ali - ook een aanradertje overigens.
Het gaat wederom over een wat oudere meneer, achtenzestig jaar in dit geval Een Engelsman met onovertroffen humor, die strijdt voor zijn plattelandsdorpje en zijn twee Churchills(geweren die hem ontnomen dreigen te worden door een hebberige Amerikaan) en samen met mevrouw Ali op zondagmiddag boeken bespreekt.  Bejaarden beleven spannnender dingen dan jonge mensen schijnt het. Films over oude mensen trekken ook al mijn aandacht.

           mooi & mooi    



En o ja,
deze spruit is ook nog bezig met haar rijbewijs.
Meneer Rijinstructeur Jan heeft meteen mijn ware aard ontdekt. Les twee, ik moest akelige dingen doen zoals schakelen en koppelingpedalen intrappen en ook nog duizend andere dingen. Anne wordt narrig als ze iets niet snapt/kan/denkt dat ze het niet kan/ het haar te langzaam gaat/ze niet mag doen wat haar goed dunkt.
De opvoeding gaat verder in de lesauto werd mij vervolgens verteld.
Wij zullen zien.














En wederom is er sprake van uitstelgedrag.

De schoolkrantdeadline volgt zeer gauw en éígenlijk zou ik nu een column moeten maken.