dinsdag 8 juli 2014

Vacare

Ik had bedacht dat als het vakantie werd ik heel veel tijd zou hebben en dat die dan mooi opgevuld zou kunnen worden met verhaaltjes schrijven. Omdat het wel erg beschamend is dat het vorige bericht ook al weer duizond jaar geleden is geplaatst en een journalist in wording niet erg overtuigend overkomt als ze niet eens de discipline kan vinden om te schrijven.
Na eeuwig gezever en getreuzel en nog meer dingen die normaal zijn in dit gezin staat er  eindelijk een nieuwe computer in de studeerkamer en die ben ik nu aan het inwijden. De eerste bacteriĆ«n op dit toetsenbord zijn van mij en ik ben er trots op.

Zoals opgemaakt kan worden uit de eerste paar regels heb ik nu vakantie. Wijl ik dit schrijf raak ik benieuwd daar de herkomst van het woord vakantie want daar heb ik nog nooit over nagedacht en het is een raar woord.
De zinnen worden overigens steeds langer omdat dit toetsenbord een toetsenbord is dat erg fijn typt en daar wil ik optimaal gebruik van maken. Plus ik heb net 'Belevenissen van muurbloem' gelezen en Charlie heeft de gewoonte ook erg lange zinnen te maken en daar heb ik erg van genoten. Charlie is een heel intrigerende jongen. Het boek is dat evenzo. De film ook.
Roos en ik bedachten dat ik misschien maar filmrecensent moest worden dus misschien ga ik hier ooit wel uitgebreid films bespreken en ze aanbevelen of heel erg afkraken, want ik denk dat mijn wereldwijde lezerspubliek hier op zit te wachten.
Terug naar de vakantiedingen. School is afgelopen. Ik heb nul onvoldoendes deze toetsweek, nul tekorten en nul herkansingen en afgezien van het feit dat dit wel heel erg omhooggevallen klinkt ben ik er best wel wat content mee.

Mijn nieuwe Beste Vriend staat nu overigens wat te verstoffen in zijn hoes. En dat is iets wat je een Beste Vriend niet hoort aan te doen dus voornemen nummer veel in deze vakantie is dat ik gauw nieuwe inktlinten ga bestellen om vervolgens allerlei dingen te vereeuwigen op papier met mijn schrijfmachien.
De mevrouw in Een keukenmeidenroman schreef haar boek van tweehondervijftig en nog iets bladzijden ook geheel met haar typemachine en ook al was dat fictief, het moet mogelijk zijn want men deed dat zo tot de jaren negentig.

Ik heb het gevonden.
Vakantie komt uit het latijn - verrassend - van het woord vacantia wat vrijstelling betekent. (ww vacare  betekent 'vrij zijn')
Het leven is zo ingewikkeld nog niet.
Als Google je helpt.