zaterdag 26 april 2014





Ik heb een Beste Vriend gevonden.

Ode aan de rommelmarkt.

Deze Beste Vriend kostte  vijf euro.




Koningsdag
Het was Koningsdag en ik struinde over de rommelmarkt. Een miljoen kleedjes , onzichtbaar door nog meer dan een miljoen dingen die de eigenaar als afgedankt beschouwde.
Maar ik heb er mijn boekenkast mee aangevuld, Harry Potter filmcollectie mee uitgebreid en misschien mijn schrijverschap mee bevorderd.
Wijl ik mijn geld zocht nadat ik vroeg hoe veel ze wilden hebben voor dit gele gevaarte lachten de kleedjesmensen mij uit.
'Gaat ze dat ding echt kopen?'
Grinnikend staarden ze naar het meisje dat groef in haar portemonnee , zoekend naar vijf euro. Voor een geel prehistorisch schrijfmiddel dat op hun kleedje lag. Omdat ze het nut ervan vergeten waren.

Maar ik heb een Beste Vriend.
Hij kostte vijf euro.