donderdag 18 april 2013

Ik heb vreemde hersenen. Alles wat ik er met lichtelijk veel inspanning instop voor school komt er zo nu en dan, of vaker, niet optimaal uit. Maar gaan we het hebben over de mensen op school die ik niet ken maar toch ook weer wel, of over kleine dingetjes die gebeurd zijn  maar blijkbaar op mij heel veel indruk hebben gemaakt, dan weet ik alles. Misschien moet ik me wat meer gaan richten op mn schoolwerk, en minder op mensen. Ik weet bij voorbaat al dat het gaat mislukken, maar het opschrijven geeft me toch nog enigszins het gevoel dat ik er in iedergeval íets aan zou willen doen. Misschien moet ik gewoon geen journalist worden, maar een psychologisch schrijver die mensen observeert, om het vervolgens in een boekje op te schrijven, uit te geven, en hard hopen dat mensen het gaan lezen. Ik vraag me alleen af of dat zou kunnen, en bovendien heb ik het geduld niet om een boek te schrijven. Dan zou ik eigenlijk nu moeten beginnen en 10 jaar lang teksten schrijven om het daarna samen te voegen tot één geheel. Gewoon schrijven als ik er zin in heb, dat werkt beter in mijn geval. Voorlopig moet ik eerst maar over zien te gaan. Klinkt dramatisch, maar ik sta geen enkel tekort dus ik verwacht niet dat ik blijf zitten. Al haal ik de laatste tijd wel verdacht veel zesjes. Een hele gele waas op mijn cijferlijst. Huh geel ? ja geel. Mijn hersenen doen rare dingen. Ik associeer cijfers met kleuren. 1 is wit. 2 is blauw. 3 is huidskleurig roze. 4 is rood. 5 is groen. 6 is geel. 7 is oranjebruin. 8 is donderroze. 9 is donkerpaars. 10 is zwart.
Hetzelfde probleem heb ik met de dagen; maandag is geel. Dinsdag is oranje. Woensdag is roze. Donderdag is een mengseltje van blauw en groen. Vrijdag is donkerblauw. En zaterdag en zondag zijn wit.
Ik zei het, ik heb vreemde hersenen.